h1

PERTUMBUHAN PENJUALAN

June 3, 2010

Variabel ini diukur dari penjualan / pendapatan operasi pada laporan keuangan sebelum go publik dikurangi dengan penjualan pada laporan keuangan dua tahun sebelum go publik dibagi dengan penjualan pada laporan keuangan dua tahun sebelum go publik. Pertumbuhan penjualan dapat direkayasa melalui pengaturan saat pengakuan pendapatan dan cara –cara lainnya. Tujuan penciptaan tingkat pertumbuhan tersebut untuk memberikan kesan bahwa tingkat pertumbuhan penjualan tinggi. (Teoh 2001).
Teoh, Hong Siew & T.J. Wong, 2001,“Why Do Issue and High-Accruals Firms Underperfomence the Role of Analyst’ Creduality”, Review of Financial Studies

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: